Denna webbplats är designad för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till en nyare version.

Quality Hotel™ Globe Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Quality Hotel™ Globe

Stockholm,  Sverige

Välkommen till Quality Hotel Globe, vägg i vägg med Avicii Arena och Tele2 Arena. Som ett av Stockholms största hotell erbjuder vi ett perfekt läge för konferenser och event men även för dig som vill bo bekvämt för att uppleva det bästa av huvudstaden.

Quality Hotel™ Globe 4 5
Omdöme från TripAdvisor  
Sustainability rating
8,4
av 10
Sustainability rating

Detta är vårt eget hållbarhetsbetyg som reflekterar hur varje hotell presterar inom flera olika hållbarhetsområden. Betyget är ett snitt av de senaste 7 dagarna.

8,4
av 10
Betyg för Quality Hotel™ Globe

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Urval av mål inom Strawberry
Klimatneutralitet till 2030

Vårt mål är att bli klimatneutrala i vår egen verksamhet till 2030, och samtidigt halvera utsläppen i våra leveranskedjor.

Mindre matsvinn till 2030

Vi arbetar hårt och aktivt för att reducera matsvinnet i vår verksamhet med 50% till 2030.

Omdöme från TripAdvisor

4
2636 omdömen
4
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
4
Standard
4
Rum
4,5
Renlighet
5

Perfekt läge!

den 3 maj 2024, , GoPlaces09007331610

Rent och fräscht hotell med utmärkt läge om man ska på konsert vid Hovet, Avicii arena eller Tele2 arena. Fin restaurang och bar i entréplan. Kan uppstå köer vid hissarna då de flesta inte vill gå el…

Rent och fräscht hotell med utmärkt läge om man ska på konsert vid Hovet, Avicii arena eller Tele2 arena. Fin restaurang och bar i entréplan. Kan uppstå köer vid hissarna då de flesta inte vill gå elva trappor. Lite trångt och ont om platser vid frukosten vid vårt besök.
Läs mer
5

Djurgården - Brynäs

den 24 april 2024, , jvagermo

Helt okej, fick de jag behövde. Väldigt trångt på frukosten, men lyckades tillslut hitta en plats. Självklart va baconet bränt men annars helt okej.

Helt okej, fick de jag behövde. Väldigt trångt på frukosten, men lyckades tillslut hitta en plats. Självklart va baconet bränt men annars helt okej.

Svar från ägaren

den 6 maj 2024

Hej, Vad fint att höra du fick den förväntade upplevelsen. Jag ber dig om ursäkt för att baconet var lite väl mycket stekt, jag hoppas att vi upptäckte detta under ditt besök och kom med nytt! På populära frukosttider när vi har fullt hus kan det bli full rulle i matselen ibland. Vad bra att du fann en plats och jag hoppas på att vi ska få träffa dig vid fler tillfällen, hjärtligt välkommen åter. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
2

Dåligt 🧹

den 23 april 2024, , henrik20242024

Kunde inte få in minikyl på rummet. Sist ingick det i samma hotellrum men enligt personalen så var det inte standard i det rummet. Inte tillmötesgående Dåligt städat badrum och fläckig heltäckningsm…

Kunde inte få in minikyl på rummet. Sist ingick det i samma hotellrum men enligt personalen så var det inte standard i det rummet. Inte tillmötesgående Dåligt städat badrum och fläckig heltäckningsmatta.

Svar från ägaren

den 6 maj 2024

Hej Henrik! Tack för att du delade din upplevelse med oss. Vi erbjuder olika rumskategorier, där vissa inkluderar minikyl medan andra inte gör det. För framtida bokningar rekommenderar vi att du kontaktar oss via mail i förväg så kan vi säkerställa att du bokar ett rum som uppfyller dina önskemål, inklusive en minikyl. Vi beklagar också att du upplevde problem med städningen av badrummet och fläckar på heltäckningsmattan. Vi tar din feedback vidare till avdelningschef på housekeeping. Vi hoppas verkligen att vi får möjligheten att välkomna dig tillbaka till oss för en förbättrad och mer tillfredsställande upplevelse! Vänliga hälsningar, Jenny Marknadskoordinator

Läs mer
1

Ännu en besvikelse

den 22 april 2024, , christianlindstedt

Andra gången detta år jag stannar ett par dagar på hotellet. Vet inte om jag har otur eller om de faktiskt har interna problem... Båda gångerna har jag haft strul med rum och städning. Nu senast fi…

Andra gången detta år jag stannar ett par dagar på hotellet. Vet inte om jag har otur eller om de faktiskt har interna problem... Båda gångerna har jag haft strul med rum och städning. Nu senast fick jag ett nyckelkort som inte fungerade, och fick gå längst bort i alla korridorer till mitt rum innan jag märkte problemet. När jag sedan hade gått och hämtat ett nytt kort, fått höra ett par "ursäkta" i lobbyn, gått hela vägen tillbaka så kom jag in till ett rum med öppna fönster och kaffefläckar. Promenerade hela vägen ner till lobbyn igen. De ursäktade sig och efter en stund fick jag ett uppgraderat rum. Det var ju fint. På kvällen så försökte jag duscha, men då höll hela toalett-rummet på att bli översvämmad. Totalstopp i avloppet, inte en droppe rann ner. Fick avbryta duschen, ringa och vänta i 30 min. Bad om städning samma kväll via telefon (innan kl 22 om någon undrar...). Dagen efter, kommer hem efter en lång dag, sent på kvällen till ett rum som INTE är städat. Fler ursäkter när jag återigen promenerat ner till lobbyn och berättat vad som hänt. Förstå mig rätt, de är trevliga. De ursäktar sig när något går fel. De försöker oftast lösa det. MEN, ska det bli så här mycket fel?

Svar från ägaren

den 6 maj 2024

Hej Christian, Tack snälla för din värdefulla feedback, vi uppskattar den mycket. Jag ber dig om ursäkt för att städningen inte hållit den standard som den ska och jag förstår din frustration av all denna otur. Jag tar vidare dina kommentarer här till vår housekeepingchef som följer upp och tar reda på hur vi på bästa vis kan förbättra en del av våra rutiner. Det kommer i sin tur leda till kunnigare kollegor som känner sig mer trygga med hur vi ska jobba här på Quality Hotel Globe och det kan vi inte tacka nog för! Jag hoppas innerligen att ni att känner vi tar din feedback på allvar och ska vilja besöka oss fler gånger. Hör gärna av dig till oss om du önskar fortsätta ha kontakten med Robin, jag såg han hade svarat på din feedback i vår enkät du svarade i. Tusen tack igen, önskar dig en fin dag. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
2

Personal inkompetent

den 18 april 2024, Umeå, Sverige, vnkuznetsov

Personal kan inte hantera vanliga grejer, gör fel i dokumentationen, otrevlig. I städ: för mycket desinfektion, det lycktar i restorang på morgonen.

Personal kan inte hantera vanliga grejer, gör fel i dokumentationen, otrevlig. I städ: för mycket desinfektion, det lycktar i restorang på morgonen.

Svar från ägaren

den 6 maj 2024

Hej, Tack för dina kommentarer. Detta var tråkigt att höra. Jag tar vidare din feedback till kollegorna. Önskar dig en trevlig dag. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer

Få upp till 25% rabatt!

Nej tack!

Försök igen

Få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

3.2.11.002 21
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Välj rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskod

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Your session will be ended

Please note that changing language will end this session. You will be logged out and all ongoing tasks will be lost.